fredag 2. oktober 2020

Dag 1 på Pilegrimsleden Oslo - Lillehammer (Nidaros) - gikk om Gjøvik

 Jeg startet søndag 20. og var fremme i Lillehammer tirsdag 29. september. Siste dagen gikk vi fra  Biri til Vingrom og tok buss de siste kilometrene.


Dag 1 - Vestleden.

Søndag 20. Tøyen på Oslo via Ruinparken og Oslo domkirke (gudstjeneste) - her kjøpte jeg pilegrimspass, gikk så videre gjennom Oslo til Haslum. Fulgte leden, men bomma litt ved Frognerparken. Pilegrimspasset stempler man underveis, og man kan få noe rabatt på overnatting.

Legg til bildetekst

Lånte boka Pilegrimsleden fra Oslo til Trondheim, og kopierte opp de aktuelle sidene. Så reiv jeg av etterhvert som jeg kom framover. Nå har jeg bestilt boka (2020-utgaven), men når man teller gram er boka egentlig for tung til å bære med seg. Boka anbefales forøvrig. En annen ting var at jeg hadde kontakt med Jane på Pilegrimskontoret på Granavollen som sendte meg en oppdatert overnattingsliste. Den var uvurderlig! Lurt å være med i Facebook-gruppa for Pilegrimsleden. Det var en del ting jeg ble klar over i siste liten. 

Søndagen var tung. Det var varmt og sekken var altfor tung. Jeg bar med for mye drikke (hva er vitsen å bære 2 liter vann i en by??) Jeg var ganske utslitt ved ankomst Haslum. Hadde veldig lyst å ta trikken, men klarte å motstå fristelsen. Nei, som jeg sa hvert gram teller. Men jeg skjønte at noe måtte ut av sekken!





Den første milesteinen jeg så - ligger ved Akersbakken (pilegrimssenteret)





Ingen kommentarer: