fredag 2. oktober 2020

Dag 3-4 (Sundvollen - Røyse - Sløvika ) på Vestleden (Pilegrimsleden Oslo - Lillehammer - om Gjøvik)

 Dag 3 - Sundvollen - Røyse

Dag 4 - Røyse/Norderhov - Sløvika

Tirsdag 22. 9. Ca 22 kilometer - mye regn

Siden jeg skulle overnatte hos venner på Røyse, ble det en kort og behagelig etappe. Jeg stoppet på Bønsnes kirke. Der ble jeg møtt av Torbjørn og Torun som fulgte meg de siste kilometrene hjem til dem.

Når man velge korte og lange etapper, har det ofte konsekvenser. For meg ble konsekvensen av en kort etappe at jeg fikk dårlig tid ettersom jeg skulle møte en venn på Granavollen. Da må man kompromisse litt. Jeg ble kjørt fra Røyse til Norderhov som vel er ca. 10 kilometer. Det regna og jeg skulle til Sløvika camping. Det regnet, men det var fin gåtemperatur. Støvlene mine ble umiddelbart ganske våte. De tynne ullsokkene gjorde at at det ikke gjorde noe, men jeg gikk i våte støvler resten av turen gjennom et vakkert jordbrukslandskap gjennom Ringerike og mot Jevnaker. Sløvika camping ligger ved Randsfjorden, og jeg leide en hytte for 750. Ikke innlagt vann, men strøm til å lage mat og forsøk på å tørke opp litt. Real turmat veier lite og smaker ganske godt. 

Mener dette er ved Jevnaker kirke


Jevnaker kirke



Ringerike

Man går seg varm så regn er ikke et kjempeproblem

Flott gapahuk i Haugsbygda (med ved)

Ringerike


Langs Hadelandsveien


Ingen kommentarer: