søndag 31. mars 2024

1. påskedag

 Det var en vakker gudstjeneste. Pyntet kirke. De som ville kunne pynte et kors med påskeliljer i begynnelsen av gudstjenesten.  Gudstjenesten varte ekstra lenge, og selv om jeg stort sett foretrekker å kle meg ganske uformelt, kjentes det godt og riktig å finne fram dressen i dag.

På skjærtorsdag var det kveldsgudstjeneste. Det alvorlig og stemningsfullt. På langfredag dro vi inn til Stavanger for å være med på korsvandring, takk å få med litt av messen. 




I det hele tatt en fin faste- og påskefeiring.

Tage nesten småløper, hele tiden utprøvende og utforskende. En skikkelig blid liten fyr. Jeg har også fått litt gang på sykkelen. Min prøvemedlemskap i Evo fikk jeg lite ut av. Men nå er det sykling for alle penga slik at jeg er i litt form før pilegrimssyklinga til Berlin, Dreseden og antakelig neste år Roma.

Etter en del våte og tunge dager, lysna det i dag, og det varer antakelig ved slik at  jeg regner med en sykkeltur i morgen.  



Ingen kommentarer: