tirsdag 24. juni 2008

The magnificent seven - en verdig avslutning på dagen


Jeg starter med skrivingen - det er det jeg kanskje er flinkest til. Jeg skal lage et manus til et fjernundervisningskurs - så skal jeg lese inn kommentarer. Når Odd Christian har stått opp, må vi flytte sanden som ble til overs til bakhagen - nå ligger den i oppkjørselen. Seinere idag må jeg en tur innom skolen.
...
joda - innom bunadbutikken - bunader er visstnok en skikkelig gullgruve i følge den årlige rangeringen av inntekter i Jærbladet - man betaler hva det skal være for plagg man skal sy sjøl og det er målet er at man skal se skikkelig 1700-talls ut. Dette har jeg selvfølgelig ikke noe greie på.
Ok, etter at jeg "dro kortet" - Heidis funka ikke idag, så var det opp på skolen for å konstatere at en bok jeg venter på fra Samlaget ikke hadde kommet. Derimot konstaterte jeg at det lå program for Fløgstadseminar i hylla, Audun, Håkon og jeg skal til Sauda i slutten av august. I den anledning lånte jeg et par Fløgstadbøker slik at jeg med tyngde kan delta i debatten på seminaret.
....
Til M44 - kjøpte maskinskruer pluss et par videofilmer (den ene ser jeg nå - The magnificent seven) - så til Eurospar - innkjøp av putekasse (hvordan har vi klart oss uten putekasse før?) - tilbake - Halvard og Odd Chr var med og flytta mesteparten av sandhaugen - den ligger nå bak huset og ikke foran huset.
Innimellom litt skriving - hver studieenhet jeg lager består av 40-50 filer - så det er lett å gå surr spesielt når filer oppdateres/endres og jeg sender over nye versjoner.


Vel, trodde filmen skulle være litt mer magnificent enn det den var. Avslutta kvelden med å hjelpe Heidi med noe av det hun kvir seg mest for utfylling av skjemaer og reiseregninger - selv om det til syvende og sist gjør at man får noen penger tilbake, og feriepengene har rast ut så det kommer vel med.

Ingen kommentarer: