onsdag 3. desember 2008

2. des. - tenk det er onsdag alt


Igår dro litteraturgruppen + Hanne Lise til UIS for å spise julegrøt og danse salsa. Vi lurte på om det var noe vi ikke hadde skjønt, for vi var faktisk ca 25 år eldre enn alle andre. Dvs. det var under fortæringen av julegrøten - litt seinere kom flere av "den eldre garde". Gøy.
Ellers leser jeg i bloggen til en stk datter at hun tar tar solarium to ganger i uka - juleballet nærmer seg jo. Hun har også snakket en del ganger om "julekjolen". Kanskje far burde fulgt opp med fornyelse av julegarderoben til både seg og flere?
En stor kontrast til solarium, salsa og julekjoler - jeg leste en rørende reportasje om Erik og Kristin Bøhler, to personer som betød mye for meg i tenårene. De jobber nå i Nepal for Normisjon, han som lege og hun som ernæringsrådgiver. Heidi støtter Lindas arbeide i Tanzania, og da kan det jo passe at jeg yter min lille skjerv til arbeidet til Erik og Kristin i Nepal. Så har vi noen barn vi betaler for i Latinamerika, så nå gjør vi verden littegrann bedre på tre kontinenter.

Ingen kommentarer: