torsdag 19. november 2009

Torsdag - hjemme igjen

Nå har jeg vært hjemme i snart en uke, og det har vært ganske fint selv om jeg foretrekker regntida i CR framfor det gråsure været her hvor det lekker fra himmelen dager i strekk. Det er deilig å ikke være gjest som hele tiden følte at man burde trekke seg tilbake på soverommet for ikke å være i veien. Akkurat nå sitter Halvard og jeg med mac'ene våre og lurer på hvor middagen blir av (Heidi er på handel). Det har vært fint å treffe både viv og børn og klappe kattene. Etter en halvdårlig skoleoppstart på tirsdag, synes jeg nå hjulene begynner å svive igjen. Det nye på skolen er at vi skal legge inn "dokumentasjon" inn i Skolearena. Jeg tror det er et påfunn som ingen har stor glede av, men jeg skal ha elevsamtaler imorgen, og da vil jeg se om jeg får nytte av det de andre lærerne måtte ha puttet inn om mine elever. Så jeg skal ikke være kategorisk. Ellers synes jeg det er et stort gap mellom ideelle forestillinger om karaktersetting og læreplanen i norsk. Men ganske fort gikk det. Tror ikke jeg brukte mer enn et par timer.
Arne og jeg har kollokvert tre kvelder - med stort hell vil jeg nesten si. Vi mener selv vi begynner å få taket på innviklet spansk grammatikk. Ellers står mr-undersøkelse for tur. Imorgen må jeg drikke 2 liter væske, så er undersøkelsen inne på sjukehuset på lørdag. Heidi og jeg kombinerer det med en hyggelig bytur.
Salsatrening på søndag, inn til Jesus-rueda på IMI idag, så stikker jeg innom Olav på tilbakeveien.

3 kommentarer:

schubi sa...

vet ikke hva en mr-undersøkelse er for noe, men du må drikke MINST 2 liter hver dag, kjære leif!!!!!

Leif Harboe sa...

mr - usikker på hva det står for, men jeg var inne i en pintrang magnettrommel i godt 20 minutter som har tatt bilder av skallen som skal avsløre f.eks. svulster og annen faenskap.

schubi sa...

oi! håper det gikk bra da!