fredag 9. oktober 2009

CRLA Costa Rica Language Academy

i
Skolen virker veldig velorganisert. Skolen hjelper med å kjøpe bussbilletter, bestille hotell, turer osv. Det er en liten kafe som selger varm lunsj, og som jeg allerede har nevnt - vi er beskyttet av en hyggelig vaktmann som håndhilser og smiler når vi kommer om morgenen.
Læreren vår - Estefan - har studert lingvistikk, og liker egentlig når vi stiller vanskelig spørsmål. Arne og jeg er forøvrig lærerens "pets", sikkert fordi vi vet hvordan det er å undervise og fordi vi er interesserte og positive til undervisningen hans. Dessuten synes han det som sagt er kjekt med studenter som kan litt historie, er litt orientert osv.
Imorgen har la madre eller Dona Carmen lovet å ta oss med på markedet. Hun er rett og slett genuint hyggelig.
Alt er jo billig for nordmenn, bussen koster 2 kroner, jeg klippet meg og det kostet inkludert hårvask 30 kroner (ok, han fikk en 10'er i tips). Det tror jeg var en relativt dyr salong som lå i et kjøpesenter. Ellers er det slike pussigheter som at hus, butikker osv ikke refereres til ved hjelp av gateadresse og husnummer, men med hjelp av referanser til "kjente punkter", eksempelvis ligger skolen 300 meter nord og 150 meter vest for Subaruforhandleren i San Pedro. Av andre ting som er uvanlig/ukjent er små ting som at en helst ikke skal hive dopapir i do, men i en papirkurv (ledningsnettet er dårlig og det er lite vann).

Ingen kommentarer: