søndag 25. oktober 2009

Tur i skogen - søndag




Kom meg avgårde på tur i regnskogen idag, og jeg fikk som det vil framgå av bildet - endelig sett typiske costaricanske frosker! Gruppen bestod av et eldre par og meg (han hadde fylt 80, hadde opplevd borgerkrigen i Spania, men hadde flytta til USA på 50-tallet, kona hans (nr.2.) var fra Puerto Rico, det vil si at mesteparten av dagen gikk på spansk. Veldig hyggelige folk. Han utelukket ikke at han ville flytta fra Orlando i Florida til Costa Rica.
Ellers står middagen i mikroen, Carmen har tatt fri. Det må være litt slitsomt med gjester hele tida. Hun stod opp klokka seks idag for å lage frokost til meg etter å ha vært på bryllup igår. Den skumle hengebroen jeg står på, går forøvrig over Sarapiqui-elven som renner helt til Nicaragua. Fra elvebåten som vi tok så vi brølaper, iguaner, masse rare fugler osv. Guiden minnet med sin engelskuttale veldig om Borat, og jeg fikk litt assosiasjoner til beversafari i Sirdalen da guiden snakket apespråket for å lokke apene fram. Dette var til dels guttural brøling (hadde sikkert noe med at det var parringstid!). Men i motsetning til Sirdalen så vi det vi nesten hadde garanti på med unntak av krokodillene som ikke likte at det var høyvann.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Så kjekt det ser ut! Der hadde eg likt å vera med.

Leif Harboe sa...

På hengebroen også? Den var litt skummel.