søndag 7. februar 2016

7. februar tilbake i BA

Jeg hadde en ganske kjekk tur til Mar del Plata som ligger ca 45 mil fra BA. Jeg hadde håpet å ta tog, men de var ute av drift. Bussene derimot de går i skytteltrafikk fra Retiro, trafikkknutepunkt for buss, tog, metro osv. Jeg er alltid litt nervøs for om jeg har kjøpt billett til rett dag og rett sted, om jeg står på rett plattform osv. Så da går jeg nervøst frem og tilbake, og spør ulike personer for å få bekreftelse på at jeg står rett osv. Langdistansebussene er som hovedregel meget gode. Jeg hadde det man kaller for semicama den ene veien og cama den andre veien. Det vil rett og slett si at man ligger omtrent som i en seng.
Mar del Plata har høysesong akkurat nå - jeg prøvde på hotell, men det var stort sett fullt over alt. Jeg endte opp med en halvråtten leilighet via Airbnb - men den hadde den fordelen at det var 7-8 minutter å gå til stranden, så jeg fikk to herlige morgenbad. Men som man ser av bildene, her ligger man som sild i tønne. Folkelig og greit. Jeg liker jo det folkelige.

Folket har med seg campingstoler og kjølebag. For dem med penger var det strandhytter og egne svømnmebasseng.

Ingen kommentarer: