fredag 12. februar 2016

Fredag 12. februar

Rask nedtelling nå, halv fem skal jeg til Gerry og Lucia for siste time med dem, utvida til 90 minutter faktisk.
56 år  i dag. Tror den store feiringen utsettes til tirsdag
Skrivinga i dag,  jeg har  jobbet med konjunksjoner og leddsetninger på tysk. Manuset er på rundt 70 sider, tror det blir en bok på ca. 100 sider.
Enormt varmt (derav bassengbildet - er fra toppen av bygningen jeg bor i  - jeg gikk ned til sentrum, Plaza del Mayo. Det var en anstrengelse i seg selv.
Avisene varsler om leieøkninger på over 30%. Dette henger selvsagt sammen med inflasjonen. Men det forklarer kanskje hvorfor mange havner på gata. Lønner og inntekter henger ikke helt med inflasjonen. Mange hjemløse!
I går så jeg El rey del Once . Jeg var forberedt på at jeg ikke kom til å skjønne noe særlig, og det gjorde jeg ikke heller. Jeg fikk liksom ikke grep om plottet. En argentiner (jøde) som har jobbet i New York vender tilbake til Buenos Aires. Der jobber han for en organisasjon som driver med veldedig arbeid (utdeling av mat osv.). Det var såpass lite som grep meg at jeg gikk omtrent midt i filmen. Nå skal jeg ut en liten tur. Tar forstadstog fra Palermo.



Milagro  Sala er en indiansk kvinne fra Nord-Argentina. Hun er en leder i Tupuc Amary-bevegelsen. Det er en slags grasrotbevegelse. Hun var god venn med Christina Kirchner, men er nå anklaget for svindel og lureri i mange millioners klassen. Av folk på venstresiden blir hun like fullt sett på som martyr og offer.

Ingen kommentarer: