mandag 8. februar 2016

Å føle seg mindre åleine

Min faste følgesvenn på turen er Kindlen. Det vil si, jeg har den med overalt, også når jeg er ute og går i byen. Stopper jeg og tar en kopp kaffe, er det å finne fram en god ebok. Hvis ikke kafeen har aviser til utlån da. Forfatteren Bjørn Sortland forteller at bøker får ham til å føle seg mindre alene. Det er helt ok med en rolig kveld i leiligheten i Argentina så lenge jeg vet at jeg har date med en god bok.
I dag startet jeg med å skrive litt om karneval. Hvert kapittel i tyskboka mi skal ha et tema ut i fra læreplanen og ut i fra hva de kan forvente å måtte snakke om på prøver og muntlig eksamen. Så er det varmt og lummert, og jeg tok en liten spasertur ut i fra et tips i Tripadvisor, men det viste seg at det jeg var på jakt etter lå ganske langt vekke. Så det får vente til i morgen. Apropos karneval, så vidt jeg har skjønt etter hvert, så har man ikke de store opptogene. De sparer av et kvartal så er det opptrinn med lokale grupper. Det var det jeg så litt av lørdag kveld.
I kveld er det tangotime kl 7, så skal jeg være med ut på milonga med Lucia og Gerry og noen andre.  Det blir meget spennende. Ellers er det fint i Recoleta, men litt mer kronglete i forhold til der jeg bodde sist.

Ingen kommentarer: