lørdag 30. juli 2016

Litt rot og tull i Ålborg og på Fjordline

Vi skulle avgårde om ettermiddagen, og ettersom jeg hadde litt tid, gikk jeg innom automaten på jernbanen for å kjøpe billetten. Da den ble printet ut, stod det at den gikk ut halv 2. Det vanlige er jo at man kjøper en billett for så å selv stemple den rett før man reiser. Ikke slik i Ålborg (og Hjørring + Hirtshals). Jeg måtte altså kjøpe en ny billett. 200 bortkastede kroner. Da vi kom fram til Hirtshals, gikk vi først til sentrum. Etter at Heidi hadde kjøpt 5 frimerker a 25 danske kroner (så mye koster det å kjøpe et postkort i Danmark!), fant hun ikke postkortene. Frimerkene har hun enda, men vi kan vel si at det var ganske bortkastede penger det og.
Da vi så skulle til terminalen, begynte det å regne ganske kraftig. Optimist som jeg er (og som ønsker lite bagasje), hadde jeg verken paraply eller regntøy med meg. Så viste det seg at Fjordlineterminalen lå et godt stykke fra sentrum. Noen i reisefølge ble ganske våte ja. Rog og kaos på Fjordline. Deres innsjekkingssystem virket ikke. Det var dobbeltbookinger og rot. De hadde solgt en del lugarer to ganger, uten at det påvirket oss. Vi hadde såkalte airseat til 175 kroner. Nødvendig? Vel, jeg sov ganske godt og nå er vi hjemme.

Ingen kommentarer: