tirsdag 26. juli 2016

Wien og i dag nattog til Hamburg

Like etter at vi utsatte reisen en dag pga full ferge, ser jeg at det igjen er ledige plasser på Fjordline, ok, nå tar vi en dag i Ålborg uansett.
Wien har også vært ganske varm, vi hadde sein frokost, og kom oss til metroen der vi kjøpte 24-timers billett. Det kosta 7 euro ganger to. Vi starta med å dra til Kunsthaus, blant annet fordi en venninne hadde anbefalt restauranten der! Godt utvalg i vegetarisk/vegansk.
Til min store glede fikk vi med oss en flott Martin Parr-utstilling og selvfølgelig en god dose Friedrich Hundertwasser. Så så jeg det store Pariserhjulet som Berlin er kjent for (og som er kjent fra filmen Den 3. mann). Det trengte jeg et bilde av, så vi tok trikken videre. Vi gikk gjennom den store parken, jeg fikk tatt bildet mitt (skal brukes i et bokprosjekt). Så videre med metro til Stephansplatz som er midtpunktet i die Innenstadt. Ettersom både Heidi og jeg fikk beskjed om penger tilbake på skatten, var planen å feire det med litt fornyelse av garderobe. Ok, jeg er ikke veldig original her, og fikk stukket innom Zara.
Nestsiste post, undergrunn til Schönbrunn og vandring i den enorme hagen. Her traff vi på en stor gruppe katolske ungdommer fra Chile som sang og danset. De var på vei til verdenskongressen for unge katolikker i Krakow.
Heidi er skeptisk til mange av spisestedene jeg gjerne kan tenke meg, men hun måtte innrømme at kinamaten vi fikk servert, smakte veldig godt! Det var siste post, men vi har enda mange timer i dag. Gjøre hva?
Prater

Ingen kommentarer: