lørdag 15. september 2018

15. september Lagos


Han som tok i mot meg på Olive hostel virke som en litt overvintra hippie, men han var hyggelig, og det var helt greit at jeg kom litt tidlig for senga var gjort ferdig. Det er en herlig takterasse der det er tilbud om yoga om morgenen, og det er gode kokemuligheter for dem som vil.  Ting er litt sånn halv tolv, dårlig wifi, ikke noe fancy låssystem, ikke preg at . Så er det kjøleskap med drikke etter honesty-prinsippet. Man noterer på en liste det man forsyner seg med. Det er flotte strender i Lagos, delvis omgitt av klipper.  I dag - etter 4 uker på loffen - fikk jeg mitt første sjøbad. Det var helt nydelig på Praia Dona Ana, en 10 minutters sykkeltur fra hostalet, jeg måtte låse sykkelen oppe ved veien for det var trapper ned til selve stranda. Tida har gått fort, har bare 10 dager igjen. I morgen etterlater jeg en del bagasje på hostalet, og sykler til Sagres, det er vel en ca 3 mil, oppdaget akkurat at hostalet ikke lå i selve Sagres, men det er greit, jeg har en hel dag til å sykle rundt. Jeg må komme tidlig avgårde for jeg regner med at det kan bli opp mot 30 grader utpå dagen.
Like fint som det ser ut som


Står på takterassen 

Ingen kommentarer: