tirsdag 18. september 2018

18. september - tilbake til Lagos

Jøjje meg som tida går. Jeg var to dager i Sagres - dvs. jeg trodde jeg hadde bestilt i Sarges - men hostalet lå 7-8 km inn i landet (Raposeira)De fleste som bodde der, bodde der pga surfemulighetene. På fellesmiddagen i går snakket jeg med den ene eieren som sa at de hadde valgt plasseringen pga. tilkomstene til over 20 ulike strender. Det var fint å sykle bort, jeg hadde lagt en rute for i størst mulig grad å unngå hovedveien, og  fikk mange flotte naturopplevelser bortover. På vei tilbake var jeg litt latere. Veiskulderen var ganske bred, og  det var ikke så veldig mye trafikk. I går syklet jeg da til Sagres og deretter til fyret som er et landemerke som de fleste som besøker området ønsker å besøke. Klippene både her i Lagos og der ute er virkelig flotte. Så er det masse små og store sandstrender. Jeg kom tilbake i ett-tida og har ikke gjort så veldig mye. Jeg er tilbake på Olive hostelet, her blir man tatt godt i mot, og traff igjen en fransktalende kanadier  på 51 som jeg også prata med i Lisboa. Utrolig at en som bor i et land hvor 80% (?) snakker engelsk, ikke snakker mer flytende engelsk, men hyggelig er han.  Vi snakka om elektriske biler, og vi er enige om at det å sykle gir en følelse av frihet. Jeg har kjøpt inngangsbillett til Portugal Open, det var ikke ekstremt dyrt, og  jeg vil få med meg de tre første dagene (ikke siste avslutningsdagen dessverre). Men om man ser veldig mye er jeg usikker på. De slår veldig langt, og det er ikke lett å følge golfballen (knapt ens egen, og disse slår minst dobbelt så langt som en selv).




Good feeling hostel

"Gamleveien"gikk ved siden av hovedveien.


Svømmebasseng og greier på Good feeling hostel




Praia Dona Ana (her bada jeg)

Ingen kommentarer: