fredag 28. september 2018

Hjemme etter tur

3 dager med golf som tilskuer i  Vilamoura var kanskje litt  i overkant, og Malaga bød heller ikke på de store opplevelsene. Det er sånn når man kommer i hjemreisemodus, at man begynner å tenke mer på pakking og flyreise, at man kanskje ikke er så hissig på å finne ut av byen og hva man kan gjøre. Jeg hadde bestilt Flixbuss fra Faro til Malaga, spiste sein middag og fant der hvor jeg antok at bussen skulle gå fra. Der stod det 3-4 andre også og ventet. Bussen skulle gå 0030, men kom ikke. Derimot kom det en buss fra Eurolines 0130 som hadde fått beskjed om å ta oss med. Ikke noe beskjed fra Flixbuss om dette. Det var litt dårlig selv om jeg skjønner at de samarbeider når det er lite passasjerer. I Malaga fant jeg et rom gjennom Airbnb fin plassering og rimelig, og jeg bestilte en taxi halv fem om morningen som heller ikke var den store ruinen med 22 euro. Jeg fikk sol og varme også på de siste dagene, men hørte av en kollega at de hadde hatt regn der uka før.
Det var i det store og det hele en veldig fin tur der jeg fikk øynene opp for Portugal. Som jeg har nevnt sikkert flere ganger, var det å bo på hostal/herberge også noe som fungerte godt. Med mye reising og hostaler, ble det lite skriving. Erfaringen er nok at skal det skrives, så bør man være lenge på ett sted og ha noenlunde fredelige omgivelser. Men Brompton som tursykkel skuffet ikke. Vincita-kofferten er imidlertid nokså uhåndterlig, men jeg ordnet det rimelig greit, men gjorde at jeg måtte planlegge og mistet noe spontanitet. Jeg har sett flere youtubevideoer om hvordan pakke en Brompton, f. eks.denne.
Jeg tok nesten ikke bilder med Sony-kameraet, leste kun på iPaden, ikke Kindlen. Jeg brukte aldri regntøyet, trengte ikke verktøy eller lappesaker, oppdaget at det var ganske kurant å vaske klær på hostalene. Men man vet jo aldri helt hva man trenger.
Hvor går neste tur mon tro?


Ingen kommentarer: