mandag 22. september 2008

Mandag 22.9. og matprat



Det var deilig å ta en bloggepause i sommer fra IKT-bloggen, men nå er det ganske gøy å skrive igjen. Ellers har jeg også denne mandagen en ganske ok start der jeg kan bruke noe tid hjemme før jeg går på jobb. Jeg jobber parallelt med NKS, Bryne vgs og kursing - alt flyter på sett og vis sammen. Etter en økt på jobben - kom først tolv og dro litt over halv fire, var det ned på kiwien i sentrum.
Ingefærlam i wok så godt ut, men selv om man skulle tro vi var midt i lammekjøttsesongen var ikke utvalget særlig bra på Kiwi, ganske mistrøstig for å si det rett ut. Antakelig er de verken matkompetente eller matinteresserte de som jobber der selv om de sier både hei og hadet. Så jeg sykla videre til Ica. Kjøttdisken var full av det jeg lette etter, og de hadde fersk ingefær som jeg var så opptatt å ta bilde av at jeg glemte å plukke den med meg.
Men som den ganske prisbevisste personen jeg er handler jeg gjerne på både Rema og Kiwi, men kanskje på tide å bruke både slakter Håland og Ica noe mer. Vi får det vi betaler for.
... Jeg tenker på det enorme utvalget en finner i de fleste spanske supermarkeder. Rart at vi med vår kjøpekraft er så dårlig vant.
Middagen - ingefærlam (ikke fersk ingefær men likevel) i wok ble kjempegodt synes i alle fall jeg.
Bortsett fra at jeg jobbet fra 0800-2230 var det en fin dag. Et par timer spansk - 1 time NKS.

Ingen kommentarer: