mandag 8. september 2008

Null hull, og jeg har gjort tannlegen enda litt rikere


Null hull feira med cola. Ettersom jeg går til tannlegen bare en gang i året, og ettersom jeg ikke har hatt spesielt mange hull, reagerer jeg ikke på at det koster 620 kroner for ca ett kvarters jobbing. Men hvis dette er snitt-inntjening må min gode tannlege som jeg på alle måter er fornøyd med , med dra inn 15 000 brutto eller mer - PER DAG. (75 000 i uka osv hvorav selvsagt staten stikker inn moms-sugerøret sitt). Sånn er det når man har laug som selv bestemmer hva de er verdt og hva folk har råd til å betale. Her fungerer ikke markedet! Her har man en fagforening som definerer hva inntjeningsnivået bør være.
Ellers har det vært en typisk dagen derpå dag, jeg kjørte mor og far på toget - satte elevene til å jobbe mens jeg retta ferdig - så hadde vi en liten start på retorikk. Så var det å skynde seg hjem - 20 minutter på benken før jeg fant fram godsakene fra kjøleskapet. Laila og Olav, Gunnar og Hanne Lise kom. Så jagde vi dem for vi skulle ha spansk forelesning kl 1915. Nå er klokka litt over ni, og jeg gleder meg til å komme i seng. Godt med telefon fra Henrik og mor om at alle har kommet seg trygt hjem, det gikk greit med Ingrid og Oddvar også. Ikke mye som skjer imorgen og på onsdag bortsett fra jobb, møte i Stavanger både tirsdag og torsdag, spansk onsdag kveld, salsa torsdag - så må jeg skrive ferdig en studieenhet på lørdag - søndag håper jeg på både golf og kirke (er ansvarlig for koking av kirkekaffe)

Ingen kommentarer: