fredag 12. september 2008

Å stole på


Jeg hadde glemt lommeboka og var i ferd med å skulle legge varene tilbake (poteter, frosne reker osv.) - da den søte, lyshårede kassadamen på Kiwi sier at jeg kunne låne av henne. Så henter hun sin egen lommebok, og låner meg 200 kroner. Vel har jeg handla der mer eller mindre fast de siste 15 åra, men vi har aldri snakket sammen, og jeg vet ikke om hun vet hva jeg heter. Det var et eller annet med hennes handling som rørte meg.
Heidi, svigers og jeg var i begravelse, farfaren til Oddvar. Ut i fra talen fra svigersønnen hørtes han ut til å være en usedvanlig liketil kar, synd vi ikke rakk å bli kjent med han. Som Tony Sopranos sier - "family is everything".
Så er billetter til Bodø og Namsos bestilt, jobb-turer i oktober - dessuten skal jeg til Eiker vgs i Buskerud og Heidi og jeg skal til Bergen på spansk seminar helt i slutten a oktober, så ringte Jan om Hovden-tur i anledning hans 50-års dag - også det i oktober. Det blir sikkert veldig hyggelig og veldig mye god mat.

Ingen kommentarer: