søndag 12. april 2009

Jerez


Jerez er den største byen (tror jeg) i Cadiz-provinsen, og det er en liten busstur fra Cádiz, så det passa bra å dra hit idag. Det er forøvrig slik at det meste er billig her nede, ikke minst offentlig transport, 2, 90 euro - altså ca 25 kroner kosta bussturen hit. Jeg er egentlig ganske dårlig på å planlegge, og har virret litt målløst rundt i Jerez. Byen har imidlertid meget turistvennlig laget en del gåruter som jeg har prøvd å følge, og jeg har vært i en kirke og tent lys for min gamle mor.
Også idag fikk jeg med meg litt prosesjon, og det vil nok si høydepunktet, en blomstersmykket flåte med den oppstandne Kristus som var i ferd med å bæres inn i domkirken, ganske sterkt å se på. Så har jeg drukket sherry, må innrømme at jeg egentlig ikke synes det er veldig godt, men man er jo i Jerez, lest i boka til Joar Hoel Larsen; Latin-amerikanske bilder, og nå vender jeg langsomt tilbake til buss-og jernbaneholdeplassen. Jeg skal på Isla Azul seint i kveld, og imorgen er skolen igang igjen. Man feirer påsken sterkt, men 2. påskedag - det har de ikke hørt om.

Ingen kommentarer: