onsdag 15. april 2009

Onsdag



Litt trett i hodet i dag, mye språk å ta inn. Dessuten blir det seine kvelder, men ikke i kveld for klokka er bare ti, og jeg har ingen planer om å dra ut.
Det er mye jobb å lære et språk godt, så mye at man tilnærmet snakker det flytende. Fordelen min er at jeg har ganske god grammatisk peiling, men likevel - det er mye jobb. Vi får se. Jeg har kjøpt noen spanske bøker idag, en roman som Richardo anbefalte, El capitán Alatriste, som visstnok skal være sentral i spansk litteratur og to bøker som går på å bygge ordforråd, dessuten en cubansk film. Ekskursjon i ettermiddag, der jeg tilslutt traff Kåre fra igår. Han vender motorsykkelen sin nordover imorgen. Mente at det gikk greit å kjøre til Norge på tre dager. Bare veldig drøye 400 mil! Akkurat nå har det regnet litt og er ganske kjølig, dvs rundt 15-16 grader. På bildet nederst er det fra venstre Josefin fra Sverige, Michelle fra Filipinene og Carolina fra Nederland. Sistnevnte sliter voldsomt med grammatikken, men har likevel en nesten litt uforståelig iver etter å lære spansk.

2 kommentarer:

Tina sa...

Utrolig hvor Kåre Lien dukker opp! :-)

Leif Harboe sa...

Stilig, ja - morsom å bli kjent med Kåre!