lørdag 4. april 2009

Vår og snart sommer.



Ettersom flyet idag går kl 0600, prøvde jeg å komme tidlig iseng. Halv to ble jeg vekket av Heidi som spurte om vekkerklokka var stilt - det var den - en time forseint. Men nå sitter jeg i allefall på Sola, og får gjort en bestilling av tapas. Så har jeg gjort littkonfirmasjonsforberedelser idag. Igår ble dress til både OC og Halvard kjøpt inn.
Lektyre på flyturen nedover: Joar Hoel Larsens Latin-amerikanske bilder.
Tilbake til skolen om litt over to uker - da skriver vi 21. april - og da er det nesten sommerferie. Fantastisk!...
Jeg var så ivrig med tapasbestilling - dessuten traff jeg en kjenning som kunne fortelle så mye spennende at jeg glemte at jeg skulle med et fly. Berit skulle til USA, og da jeg midt inne i en en spennende samtale fortalte at jeg skulle via Køpenhavn sa hun at "Ja men det flyet har jo gått". Jeg løp til gaten og det rare var at mannen visste hva jeg het før jeg hadde sagt noe som helst. Fikk være med - som siste passasjer.
På Kastrup gjorde jeg et nytt forsøk på å ikke komme med flyet. Flyet til Barcelona gikk fra gaten rett ved der jeg kom, flaks tenkte jeg og stilte meg i køen av passasjerer, men oppdaget da etter noen minutter at flyet skulle til Barcelona - bare at det var feil flyselskap - så løpe av gårde for å finne rett gate. Burde rett og slett hatt med en reiseleder!
På flyplassen forsøkte å lure meg inn på VIP-loungen ved å vifte med Dinerskortet mitt, men den gang ei - så det blir ikke småslumring i myke sofaer her. Forøvrig bør man i den grad det er mulig styre unna Spanair som har fly tilpasset små mennesker uten knær. Jeg gjorde klart for passasjeren foran at han bare kunne glemme å vippe setet bakover. Det var det god plass til - NOT.

Ingen kommentarer: