fredag 18. juli 2008

Fredag


Heidi og jeg har sittet i skyggen med hver vår maskin, men eee-batteriet er vesentlig dårligere enn det jeg har på mac'en så hun har nå forsvunnet inn i sola. Halvard, Sunniva og Irene har dratt på shopping med de andre ungdommene. Jeg er euro-banken og betaler nokså villig ut, 10 euro til mat og ellers det de måtte ønske (de har jo selv spart penger i forkant). Heidi og jeg skal til Benidorm på ettermiddagen, ellers har jeg nks-leksjonen nokså i hodet - det er bare å få det gjort, og jeg kjenner ikke presset foreløpig. Det kommer nok når vi nærmer oss august.
Torhild og jeg prøvde oss på salsa i går, det gikk brukbart, og jeg stiller selvsagt gjerne på mer. Kvelden igår ble avsluttet med hvitvin og noen enormt drøye sigarer på terassen til Torhild og PM. Nå er jeg på reservebatteri, og ettersom jeg er ferdig med brenning av noen cd'er, tror jeg det kan passe å ta mac-pause.
Det går en ensporet jernbane fra Villajoyosa til Benidorm, rørende 1,80 Euro -ida y vuelta, vi startet sightseeing i Benidorm med en grande platos variados, diverse smultstekt sjømat, så fikk jeg 15 minutter med British Open på en sportskafe, lurer på om det kan være noe på søndag - reise til Benidorm og se avslutningen British Open og drikke øl. Det er et gjentakende problem å få med det som jeg vurderer som årets største golfbegivenhet og koordinering av familieferier (vi er stort sett på reise midt i juli), samtidig er ikke British Open god nok grunn til å ikke reise på ferie. Hvem har et godt forslag her?
Vel - etter å ha ha besett "Manhattan of Spain", tok vi toget tilbake - Heidi vil helst ikke spise karbonrike måltider som f.eks. pizzaen vi har i kjøleskapet - så vi måtte innom Supermercadoen - noe som gjorde at vi ikke rakk bussen, men nok en gang - når taxiregningen er på rørende 6.80 + tips gjør det jo ikke så veldig mye. Jeg har kommet hjelt av det å ta taxi etter at jeg ble en ansvarlig familieforsørger.

Ingen kommentarer: