søndag 20. juli 2008

Søndag - 20.7. - British Open i Benidorm


Foreløpig er det ikke mer enn tidlig formiddag - vi drikker kaffe på terassen - Heidi har brukt morgenen til å lære utenat en tekst som hun skal fremføre i kirken. Gudstjenesten blir nok uten meg - jeg tar 12-bussen ned til byen for så å ta toget til Benidorm. Siste dag av British Open.
.....
Heidis "Du lovet å bli med i kirken" + "Sunniva skal jo opptre" gjorde sin virkning, og jeg ble med på gudstjenesten - dvs jeg fikk med ca halvparten. Presten hadde en ganske usammenhengende preken, men han var etterpå svært åpen på at han var rekonvalesent etter hjerneslag eller var det operasjon av hjernesvulst. Beundringsverdig!
Jeg kom med avgårde med toget til Benidorm som gikk 1234 - og var på sportspuben da ca kvart over ett. Leaderflighten skulle ikke slå ut før i tretida - så det ble mange timer på sportspub, jeg ble utrolig søvnig - og stolene var utrolig vonde - så for å holde meg våken, måtte jeg ut og spise, og vandre litt på stranda i Benidorm. Da Padraig Harrington leda med to slag på hull 16, gikk jeg opp de bratte bakkene til togstasjonen og toget tilbake til Villajoyosa.
Da var en liten norsk koloni på vei ned til byen for å spise kinamat - Heidi og jeg betalte 15 Euro/130 norskepenger inkludert driks - og jeg tenker da på den sørgelige pizzaen som Arne og jeg kjøpte på Søgne campingplass og betalte 185 norske daler for, og etterpå gikk vi på sjokoladerestauranten Valor, og spise frukt i sjokoladefondue.
Imorgen er det flamenco-show, og Torhild og jeg er enige om å forsøke å dra igang litt salsa etter flamencoshowet.
Jeg synes jeg stadig må lete etter navn - navn på personer og navn på geografiske plasser - for meg blir den personlige bloggen en forlengelse av hukommelsen, lagring av tekst, bilder og tanker. Er den sviktende hukommelsen et resultat av en enorm overload og det man røffli kan kalle en digital livsstil? Hva tenker mine medbloggere/medlesere?

Ingen kommentarer: