onsdag 9. juli 2008

Hviledag i Søgne


I dag er det hviledag her på folkehøgskolen, jeg sitter og forsøker å gjøre ferdig den 5. studieenheten.
Maildisputten med forfatteren fortsatte, men vi fant ut at vi var enige om at det er viktig for elever å ha tilgang til billedmateriale av f.eks. forfattere som de "fritt" kan bruke på sine blogger, wikier osv., og at forlagene her gjerne burde legge ut bilder på Wikipedia.
Modulen jeg har skrevet, blir veldig omfattende ser jeg. Jeg har laget en arbeidsveiledning med øvingsoppgaver og forslag til svar på disse. Arbeidsveiledningen omfatter foreløpig 20 punkter, og jeg har ennå ikke gjort meg ferdig med romantikken. Tror jeg skal klare å gjøre den ferdig i løpet av torsdagen, men nå gidder jeg ikke mer NKS.
Uansett hvor man er, treffer man på "artige folk", eks. E fra Sandnessjøen "En kan ikk berre sitt heim", jeg trodde han var eldgammel, ca 91, men han sa han var 73, og han hadde reist med tog nesten en døgn for å komme til sin 6. dansecamp (han likte ikke de raske låtene, og det kan jeg skjønne), de to singleklubb-damene som vi har drukket rødvin med, en ung mann som satt med elektronisk kinesisk ordbok, han jobbet for Ericcson, og hadde blant annet jobbet på Taiwan. Vel - nå er det bachata - og det gjelder å snøre sine dansesko.
Arne viser tydelige tegn på "dansecampslitasje" - det viser seg i psykosomatiske symptom som knesmerter og lignende. En av singleklubb-damene er fysioterapeut så han er tatt under "behandling".
Hvis jeg skal velge mellom "Hva har du under blusen, Rut" og "Singing in the rain" i bluestakt, velger jeg det siste. Helvete må være et sted der de spiller Rai rai rai uten pause.

Ingen kommentarer: