fredag 11. juli 2008

Kan man eie en bevegelse?



Jeg etterlyste mer swing-videoer på Youtube, og lurte på hvorfor ikke det ble filma mer, men en av ungswingerne forklarte at det ville være en uheldig måte som kunne gjøre at folk ville se video og ikke bli " en del av miljøet", han forklarte også at jeg eller andre ikke kunne undervise i "fasting-swingen" utenfor fastingmiljøet og uten å være sertifisert osv., jeg stussa over det, men argumentet var at Johan Fasting hadde "funnet opp" en pedagogisk og ergonomisk måte å svinge hoften på som andre ikke "hadde lov å anvende". Kan man eie en bevegelse? Dette virker jo nokså sekterisk.
Jeg synes forøvrig det er flott at noen har klart å organisere et tilsynelatende velfungerende og alkoholfritt svingmiljø, men har problemer med å se at de reint juridisk kan ta meg for å kjøre kurs i firetakters swing med "hofteoppspenn" (eller hva de nå kalte det). Slapp av - jeg har ingen planer om akkurat det, og ikke Arne heller tror jeg.

Ingen kommentarer: