fredag 18. juli 2008

Midtveis i ferien

Ingunn liker i likhet med meg å lage lister, sette opp mål og evaluere. OK, midt i ferien - hva har jeg rukket så langt. Rukket? Det er muligens litt som om livet er et heseblesende løp. OK:
  • plen foran huset, det ser ut som om ferdigplenen gror ganske bra. Vi har vannet og gjødslet etter alle kunstens regler.
  • sitte på verandaen, vi fikk bygd en veranda/terasse med utgang fra kjøkkenet. Nå har vi supplert med solstoler, putekasse ++ og - vi har faktisk brukt den mer enn jeg kan huske. Kan ha med at vi ikke raste avgårde på ferie med en gang, eller at det har vært varmt sommervær - men likevel. Selv klarer jeg ikke å sitte/ligge i en solstol mer enn 15 minutter.
  • NKS - hmmm... her er jeg litt etter skjema. Brukte lang tid på leksjon 5 - det ser ut til å slik jeg har delt inn stoffet, blir leksjon 6 (1800-1870) kortere og kjappere for elevene. Det er de sikkert glade for.
  • Dans og moro, mulig at "dansecamp" høres ganske harry ut, men en uke med mye salsa og litt linedance, gådans og swing, var helt topp, spesielt salsabiten. Legger ut bilde av Trond, our salsaguru, stå på Trond, håper knea holder framover.
  • Kvartveis i Spania, og det ser ut som at dette blir en hyggelig familieferie, langt i fra spansk kultur og samfunn, men med minigolf, basseng og sol og store mengder. Jeg snakker med ungdommene her som har spansk på skolen, men de unngår ganske systematisk å utsette seg for det vanskelige spanske språket.

Ingen kommentarer: