søndag 13. juli 2008

Søndag 13.7.


Ikke helt søndagsfølelse, lå i senga til halv tolv - antakelig mest pga de kroppslige eksessene på Søgne, men det var deilig å ligge lenge.
Favoritt-gadgetten for tida er touchen, den har langt på vei alt det iPhonen har, og jeg kjenner ikke det store suget etter å bruke penger på mer elektronikk (det hadde i så fall vært et 10-20 mm Sigma til speilrefleksen), nå skal det skrapes sammen det vi har lovet til understøttelse av Ingrids folkehøgskoleprosjekt, også skal vi bruke sikkert masse euro i Spania de neste to ukene.
Jeg lurer på hva som skjedde mellom 12 og 2 - ikke leste jeg, og ikke ryddet jeg, men plutselig ringte Arne, og plutselig måtte vi få leiebilen hans til Sola.
Middagen hos svigers var - helt som forventet - gode kjøttkaker, vafler og pannekaker med is til dessert. Oddvar dukka opp, og Jan og Bjørg var også der.
Tilbake - vi var enige om at vi måtte planlegge resten av sommeren og få konf.invitasjonene ut. Diskusjon - skal vi invitere dem og og dem? På lista stod det over 50 navn - en del er uaktuelle heldigvis- men vi ble enige om - etter konsultasjon med konfirmanten - at vi inviterer noen til kaffe halv fire. Mat? En del former med Lasagne? Salater? Koldtbord? Tapas?
Så ringte jeg Henrik som fortalte at mor og far skulle på Sunnmørsferie. Tøft av alle involverte. Vi drar bort til Bærum tirsdag 5. august - og tilbake på lørdagen. Sunniva er på NMS-leir denne uka.
Nå er det nedtelling til Spania - imorgen - sende invitasjoner, bok til Albertine som har bestilt per Twitter, Ikea, hente noe hos Torhild og PM +++ Sende leksjon fem til NKS selv om jeg ikke har rukket å lese inn kommentarene.
Jeg MÅ skrive to leksjoner i Spania - og helst to til uka etter at vi er tilbake fra Spania.
Jeg har ikke tatt noen bilder idag - det liker jeg ikke - kanskje jeg burde stikke innom skolen og hente batteriladeren som jeg har liggende der slik at jeg kan supplere fotograferingen med casioen. (Siden jeg ikke har tatt noen bilder idag - jukser jeg litt og legger inn bildet av Arne og Johan Fasting fra igår).
Nå gleder jeg meg til masse sosial salsadansing framover. Arne må først bli god i kneet - han har fått en slags infeksjon muligens.
Halvard og Sunniva kommer med sine sparepenger - helt greit at jeg er eurobank i Spania.

Ingen kommentarer: