lørdag 17. februar 2024

17. februar messe i St. Halvard mm.

 Igår fredag var det regn og slushføre, men holdt meg forholdsvis tørr og fikk kjøpt en paraply på Normal til 36 kroner. Jeg hentet de nye felleskiene på XXL, og dro opp til Henrik. Der fant vi ut at bindingene var regulerbære (Rottefella Move) slik at de kan justeres i forhold til føre. Vi brukte litt tid til å finne ut av det. Jeg dro hjem med ting og tang, og fant så veien til St. Halvard. Jeg synes disse hverdagsmessene er ganske fine, ofte helt uten preken, og alltid nattverd (som jeg riktignok ikke får delta i). Gud til stede i brødet og vinen. 

I dag er det litt kaldere. Det er igjen is og holke, og jeg har alt rukket å gå til Kiwi hvor jeg kjøpte speltbrød til halv pris (like godt!) og etterhvert  skal jeg ut på byvandring med det nye kameraet har jeg tenkt og så på kino.


Imorgen skal jeg i kirken med Per Inge og så frister (?) søndagsdans på kvelden. Å gå på steder der man ikke kjenner noen, gjør jeg




med skrekkblandet fryd, men erfaringen er at det pleier å bli ganske hyggelig. Etter messen igår var jeg innom det kveldsåpne biblioteket på Tøyen torg, og der var det nesten hundre som drev med brettspill. Så bra med slike møteplasser.

Ingen kommentarer: