torsdag 8. februar 2024

Tango Slow quick quick slow

 Denne folketangoen som jeg har blitt kursa i et par torsdager, har vært kjempekjekk. Det som slår meg med de siste kursene jeg har vært med på, er langsom progresjon. Fint for nybegynnere, og sikkert bra for alle å terpe mange ganger på ulike bevegelser og formasjoner. Tangolæreren skryter, og sier at gruppa er erfarne dansere, og at vi derfor i praksis er på videregåendenivå.

Da jeg drev med salsa, ble vi oppfordra til å filme. Det er ikke populært i Kom og dans. Men når det gjelder West Coast swing, ligger det videoer ute i bøtter og spann, men ikke i regi av Kom og dans.

Uansett, mitt siste møte med tangoen var i Buenos Aires, og jeg var rimelig oppgitt over en tango som var veldig teknisk og pirkete. Det ble understreket av man trengte årevis for å komme opp på et ok nivå. Damene i en del tangomiljøer var ganske kresne når det gjaldt mennenes ferdigheter, og jeg mista helt truen. Nå ser jeg mye lysere på det etter noen timer på Nordpolen skole.

Ellers har det vært en rolig dag. Jeg har lest ut Om stein og jord av Peter Strassegger, tatt t-banen til Mortensrud og  ikke gjort så mye annet der enn å besøke den usedvanlig vakre Mortensrud kirke.





Ingen kommentarer: